Napjainkban a különböző médiákon keresztül nap mint nap azt lehet hallani, hogy a válság hatásai az építőipart és az autóipart érintik a legnagyobb mértékben. A januári statisztikák összehasonlítása valóban elgondolkoztató. Magyarországon a tavaly januári 12 466 autóhoz képest, az idén csak 5967-et adtak el. Ez az adat kihat az autókkal foglalkozó vállalkozókra, az értékesítőkre és az iparban dolgozókra is.Az elbocsátottak száma rohamosan növekszik. Néhány elrettentő példa:~ Győri Syncreon Kft., amelynek egyetlen megbízója a győri Audi-gyár, 400 dolgozót küldött el~Győri Rába-gyárból 260 embert küldenek el~40 embertől válik meg a General Motorshoz tartozó szentgotthárdi Opel-gyár~Magyar Suzuki Zrt. összesen 1179 embert bocsát el ~Autoliv Kft. autóbiztonsági eszközöket gyártó üzem is elküldött 26 embert~Miskolci japán Shinwa leányvállalata is 100 fős elbocsájtást jelentett beElőször a munkaközvetítők által felvett dolgozókat, próbaidősöket, nyugdíj előtt állókat, a három éven belül felvett dolgozókat küldik el. Ők vannak a legjobban kiszolgáltatva és belőlük válik munkanélküli leggyorsabban. Túl sok a termelés és kevés az eladás. A munkaidő csökkentése a dolgozókat védi, hogy ne veszítsék el munkájukat. Ennek következménye, hogy a bérük is jelentősen csökken, ami a megélhetésükre vesélyes lehet. A megoldást nehéz lenne megállapítani, mert ez egy igen összetett probléma, de az megállapítható hogy a 4 munkanapos hetek időszakos megoldással szolgálhatnak.
Az autógyárak termelésének csökkentése kihat a beszállítókra is, akik számosan élnek az autóiparból. A munkanélküliség így jóval több embert érint, mint az autógyárakból elbocsátottak. A válságkezelésére a "roncsató" programokkal válaszolnak egyes kormányok. Mi várható ezektől a programoktól?
Sajnos a helyzet nem igen javul. A roncsautó programot jó ötletnek tartom, de sajnos nem tud megoldani sok problémát. Addig amíg az emberek folyamatosan rettegésben élnek, félnek hogy mikor lesznek ők a következők akik elveszítik állásukat, addig autót sem fognak venni. A helyzet elég sikeralmas, de bízom benne, hogy pár év alatt minden rendeződik.
A munkanélküliség napjainkban egyre nagyobb társadalmi problémát jelent. Ezt a blogot azért hoztuk létre, hogy ebben a témakörben mások és mi is hasznos információkra tegyünk szert. Szeretnénk, ha minél többen megosztanák velünk véleményüket, észrevételeiket. Kellemes böngészést kívánunk!
Kapcsolódó jogszabályok
1993. évi III. törvény A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól
90/2008. (IV. 23.) Korm. rendelet Az önkormányzat által szervezett közcélú foglalkoztatás 2008. évi előirányzatából történő többlettámogatás igényléséről
112/2006. (V. 12.) Korm. rendelet A szociális foglalkoztatás engedélyezéséről és a szociális foglalkoztatási támogatásról
Mennyire tartja stabilnak a jelenlegi munkahelyét?
Az autógyárak termelésének csökkentése kihat a beszállítókra is, akik számosan élnek az autóiparból. A munkanélküliség így jóval több embert érint, mint az autógyárakból elbocsátottak. A válságkezelésére a "roncsató" programokkal válaszolnak egyes kormányok. Mi várható ezektől a programoktól?
VálaszTörlésSajnos a helyzet nem igen javul. A roncsautó programot jó ötletnek tartom, de sajnos nem tud megoldani sok problémát. Addig amíg az emberek folyamatosan rettegésben élnek, félnek hogy mikor lesznek ők a következők akik elveszítik állásukat, addig autót sem fognak venni. A helyzet elég sikeralmas, de bízom benne, hogy pár év alatt minden rendeződik.
VálaszTörlés