2009. március 10., kedd

Biztos lábakon áll a Rába-A Rábát felkészülten érte a gazdasági válság

A járműipari tevékenységet folytató Rábát az elmúlt évek jelentős hatékonyságnövelő intézkedéseinek köszönhetően felkészülten érte a gazdasági válság - nyilatkozta Pintér István elnök-vezérigazgató. A cégcsoport már a múlt év utolsó negyedéve óta gördülő tervezést folytat, ami azt jelenti, hogy a következő három hónap szerződéses állománya alapján tervezi a pénzügyi és a humán erőforrás felhasználását. Ha az iparág nem él át újabb jelentős visszaesést, a vállalatcsoport várhatóan nem kényszerül további munkaidő-csökkentésre a következő időszakban. A négynapos munkahét januári bevezetése arra adott lehetőséget, hogy a cégcsoport minden jó munkaerőt megtartson, megőrizve ezzel a vállalatnál felhalmozott tudást.Véleményem szerint ezzel egy nagyon jó döntést hozott a vezetőség és ezt csak támogatni tudom. Jó lenne, ha minden cég illetve nagyvállalat így gondolkodna. Az elnök-vezérigazgató az MTI kérdésére hozzátette: némi kompenzációval a bérek arányosan csökkentek, ami a menedzsmentre is érvényes. Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy tavaly szeptember-októberben megkezdték az erőforrások szűkítését a bérelt munkaerő leépítésével. Szintén egyetértek azzal, hogy a menedzsment bérét is csökkentették, ezzel is azt sugallják, hogy tényleg a folytonos elbocsátások elkerülésével akarják túlélni a gazdasági válságot. Fontos döntést hoztak azzal is, hogy elsősorban a saját munkaerőjüket tartották meg és ezekkel a döntésekkel valóban igazolják előttem és szerintem mások előtt is a következő kijelentéseket. A Rába tudatos vevőépítési stratégiát folytat: az iparág vezető cégeinek a beszállítója, kiegyenlített a vevőkör, és vevőre szabott kiszolgálási modellt alkalmaznak. A Rába visszafogja a beruházásokat, de azt a vevőkkel egyeztetve teszi - magyarázta az elnök-vezérigazgató.éppen a korábbi válság sikeres menedzselésének eredményeként a mostani válság felkészülten érte a Rábát. A három stratégiai üzletág - a futómű, az alkatrész és a járműgyártás -, valamint a három stratégiai piac - az Európai Unió, az Egyesült Államok és a FÁK-államok - megfelelő diverzifikációt jelentenek.Pintér István úgy látja, hogy a válság átalakítja az autóipar beszállítói piacát. A sok apró és olcsó vállalkozás helyett optimalizált ellátási rendszer. A Rába menedzsmentje azt érzékeli, hogy egyes termékek iránt az év második felében már élénkülhet a kereslet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése